Benvinguts a l’espai virtual de l’associació d’amics de l’escola Santa Anna.
Aquí hi trobareu les propostes que anem fent des de l’associació i aquí també podeu fer arribar les vostres idees i suggeriments.
Com sabeu, l’escola Santa Anna és més que una escola. Ho és com a projecte pedagògic, ho és com a espai físic i ho és també per la comunitat humana que l’ha anat construint.
L’associació neix amb la intenció de recollir el millor d’aquest bagatge i, a l’hora, actualitzar-lo i posar-lo al servei de tothom qui ha viscut i viu l’escola Santa Anna. Un bagatge que hem esbossat i condensat en els següents punts:
L’associació:
L’Associació Amics Santa Anna neix com una plataforma de trobada, reflexió i de pensament oberta a les persones que han format, formen i formaran part de l’escola.
Som un col·lectiu que ens lliguen unes inquietuds i interessos comuns vinculats a l’escola (valors, actituds, sentiments), que vol compartir opinions i accions per poder impulsar actituds que facilitin la reflexió i el debat, acords amb el pensament de la seva fundadora, Roser Soliguer, que a més d’importants són força actuals, i a la vegada difícils de transmetre: l’esforç, el valor de la feina ben feta, l’austeritat, el compromís amb la societat, l’altruisme, l’honestedat, la convivència, la sensibilitat, la cultura, l’estimació al país… i d’altres que defineixen els principis pedagògics de l’escola i que avui en diríem l’ADN de l’escola Santa Anna.
L’escola:
L’Escola Santa Anna és un col·lectiu d’educadors, docents i no docents, que treballa per a la formació global i harmònica dels infants i joves que s’inscriuen al centre.
La feina dels educadors de l’escola Santa Anna no és construir la personalitat de l’alumne, sinó donar-li elements perquè vagi construint la seva pròpia personalitat, individualment i en llibertat.
El procés d’aprenentatge està relacionat amb la vida i l’entorn de l’infant. Anar a l’escola ha de ser tan natural com respirar i créixer.
Santa Anna és una escola inserida en una història i en un espai social i cultural català que neix a l’any 1953 com a contraposició al panorama educatiu establert a partir de l’any 1939 gràcies al coratge i valentia de Roser Soliguer que funda l’escola amb l’inestimable suport del seu marit Jaume Bofill i l’assessorament pedagògic d’Alexandre Galí.
L’escola va néixer dins la línia d’un moviment renovador de pedagogia activa i moderna que intenta enllaçar amb els principis pedagògics nascuts a Catalunya a principis del segle XX i que havien portat a l’escola Catalana a ser capdavantera a Europa en ensenyament Primari.
L’escola avui, fidel als seus principis entén la catalanitat no com quelcom que aïlla sinó com una porta oberta al coneixement i apreciació d’altres col·lectius.
Santa Anna és un àmbit on es dona un pluralisme ideològic, polític i religiós que omple un marc on queden assegurats els drets i els deures de tothom, així com la dignitat de les persones.
La feina dels educadors de l’escola Santa Anna no és construir la personalitat de l’alumne, sinó donar-li elements perquè vagi construint la seva pròpia personalitat, individualment i en llibertat.
El procés d’aprenentatge està relacionat amb la vida i l’entorn de l’infant. Anar a l’escola ha de ser tan natural com respirar i créixer.
Santa Anna és una escola inserida en una història i en un espai social i cultural català que neix a l’any 1953 com a contraposició al panorama educatiu establert a partir de l’any 1939 gràcies al coratge i valentia de Roser Soliguer que funda l’escola amb l’inestimable suport del seu marit Jaume Bofill i l’assessorament pedagògic d’Alexandre Galí.
L’escola va néixer dins la línia d’un moviment renovador de pedagogia activa i moderna que intenta enllaçar amb els principis pedagògics nascuts a Catalunya a principis del segle XX i que havien portat a l’escola Catalana a ser capdavantera a Europa en ensenyament Primari.
L’escola avui, fidel als seus principis entén la catalanitat no com quelcom que aïlla sinó com una porta oberta al coneixement i apreciació d’altres col·lectius.
Santa Anna és un àmbit on es dona un pluralisme ideològic, polític i religiós que omple un marc on queden assegurats els drets i els deures de tothom, així com la dignitat de les persones.