1. El director del centre convoca i presideix les reunions del consell i designa el secretari/a d’actes.
2. El president prepararà i farà distribuir la convocatòria amb l’ordre del dia de la reunió i la documentació necessària amb antelació suficient, llevat dels casos d’urgència apreciada pel president la qual cosa s’ha de fer constar en la convocatòria. En l’ordre del dia, el president tindrà present les peticions dels altres membres sempre i quan s’hagin formulat amb antelació suficient. La convocatòria pot fer‐se mitjançant mitjans electrònics.
3. El consell escolar restarà constituït quan hi participin la meitat més un dels seus membres amb dret a vot.
4. El president del consell podrà convidar a altres membres de l’equip directiu –amb veu però sense vot‐ a participar en les reunions quan s’hagin de tractar temes de la seva competència.
5. El consell escolar estudiarà els diversos temes de l’ordre del dia amb l’ajuda de la documentació oportunament preparada pel Titular, el director i l’equip directiu.
6. El consell tendirà a adoptar les decisions per consens a través del diàleg i el contrast de criteris. Quan s’escaigui, els acords es prendran per majoria absoluta de tots els seus membres. Les votacions podran ser secretes.
7. Si un membre del consell, proposa tractar un tema no inclòs en l’ordre del dia de la reunió, caldrà l’acceptació de dos terços dels assistents a la reunió.
8. En la primera reunió del curs escolar, l’equip directiu sotmetrà a l’aprovació del consell la programació general del centre (pla anual).
9. El secretari del consell redactarà l’acta de la reunió. L’acta de la reunió s’aprovarà en la següent reunió de consell.
10. Tots els membres del consell i altres assistents que en l’exercici de les seves funcions accedeixin a dades personals i familiars, o que afectin a l’honor o intimitat dels menors o de les seves famílies, queden subjectes al deure de sigil, seguretat i confidencialitat.
8. En la primera reunió del curs escolar, l’equip directiu sotmetrà a l’aprovació del consell la programació general del centre (pla anual).
9. El secretari del consell redactarà l’acta de la reunió. L’acta de la reunió s’aprovarà en la següent reunió de consell.
10. Tots els membres del consell i altres assistents que en l’exercici de les seves funcions accedeixin a dades personals i familiars, o que afectin a l’honor o intimitat dels menors o de les seves famílies, queden subjectes al deure de sigil, seguretat i confidencialitat.
El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre, incloses una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.
En sessió extraordinària, el consell es reunirà sempre que el seu president ho consideri oportú, i també a proposta del titular del centre o d’una tercera part dels membres del consell.
Quan un assumpte de la competència del consell s’hagi de tractar amb caràcter d’urgència i no hi hagi possibilitat de convocar la reunió, la direcció del centre es reunirà amb els representants de les famílies.
En sessió extraordinària, el consell es reunirà sempre que el seu president ho consideri oportú, i també a proposta del titular del centre o d’una tercera part dels membres del consell.
Quan un assumpte de la competència del consell s’hagi de tractar amb caràcter d’urgència i no hi hagi possibilitat de convocar la reunió, la direcció del centre es reunirà amb els representants de les famílies.